Навігація
Головна
Новини
Про район
Фотогалерея
Літературне об`єднання
Сфера послуг
Посилання
Файловий архів
Каталог підприємств
Дошка оголошень

Форум міста
Зворотний зв'язок
Гостьова книга
Пошук по сайту
Мапа району
Карта сайту
Авторизація
Ім`я

Пароль



Ще не зареєстровані?

 РЕЄСТРАЦІЯ 


Забули пароль?

 ВІДНОВИТИ 
Останні статті
Байдикова Олександра...
Пиріжна. Історія зас...
Нові назви вулиць міста
Склад депутатів Коди...
Список зареєстровани...
5 нових компаній
ООО Комэлектронпром
Отрада, ООО
Приватне підприєм...
Кодимський районн...
Відділення зв’язк...
Лічильники_
Ех, дороги... або пилюка та туман в очі

Проблема.
 

КПП Олесіївка. Весняний ямковий ремонт. Кодимський автодор.

Лице не тільки району, а і країни в руках автодору. КПП Олексіївка.


Закінчується останній місяць весни. Осінньо-зимовий період, як завжди, негативно вплинув на стан доріг в районі. Та ще донедавна наші дорожники щовесни справлялися з ситуацією і основні транспортні артерії перебували в задовільному стані. Сьогодні, окрім прокльонів на адресу дорожників, районної влади, керівників місцевих рад, нічого від населення району не почуєш. Бо й справді, мало того, що стан дорожнього покриття в районному центрі та в сільській місцевості незадовільний, та ще й наші мешканці не можуть нормально виїхати у справах по району та за його межі. Це стосується і балтського напрямку, і слобідсько-котовського, і піщанського, і олексіївського. А особливості проїзду в напрямку Чечельника давно загальновідомі. Можна кивати на непорозуміння з представниками влади сусідніх районів, як завжди, нарікати на відсутність фінансування тощо. Але від того пересічним громадянам легше не стане.
Особливо незадоволені існуючим станом справ підприємці району, адже гроблять на таких дорогах автомобілі, за допомогою яких доставляють товари. А потім ми ще й дорікаємо їм за високі ціни.
Підприємцям влада каже, що хоче від них прозорого ведення бізнесу. Вони ж хочуть від влади тільки того, щоб вона виконувала покладені на неї функції - хоча б забезпечила цивілізовані умови для роботи підприємців в плані налагодження нормального дорожнього сполучення по всіх напрямках.
А як можна по наших дорогах транспортувати в обласний центр важкохворих? Важко уявити, що їх можна туди доставити живими.
Дуже хотілося б, щоб по наших дорогах проїхав одеський губернатор Едуард Матвійчук, а з Вінниці (через Чечельник) навідався до Кодими (місця, де проходив строкову військову службу) нинішній Вінницький губернатор Микола Джига. От добре було б організувати їм тут зустріч. Можливо, це дало б якісь позитивні зрушення. 1, врешті, взялись би відповідальні особи за налагодження нормального транспортного зв'язку з Чечельницьким і Піщанськими районами Вінниччини.
Отож, про те, що нам «світить», я запитую у відповідальних осіб і зразу ж, випереджаючи їхні відповіді, прошу, щоб про Євро-2012, як головну причину всіх бід, не згадували. Бо в це ніхто не повірить.
Першим, з ким мені довелось вести мову; став Анатолій Леонідович Іванов - керівник Кодимської філії «Райавтодору», що очолив колектив підприємства кілька місяців тому. В нелегкий час прийшов він до керівництва філією.
Пан Іванов з песимізмом каже, що галузь реформується. Нинішній, перший етап реформування передбачає укрупнення підрозділів галузі на низовому рівні. Вже через короткий проміжок часу в Кодимі буде не філія, а дорожньо-ремонтний пункт, підпорядкований Балтській філії «Райавтодору», без розрахункового ра­хунку, бухгалтерії тощо. З 11 осіб інженерно-технічного складу має залишитись тільки троє. Що стосується робітників, то поки що вони залишаються в структурі. Що ж буде з ними далі - невідомо. Бо якщо техніку заберуть в Балту, то навряд чи з Кодими хтось туди поїде працювати. Отож перспектива для робітників є теж відносно очевидною.
З початку року від держа­ви надійшло тільки 8 тис. грн. І ніяких перспектив над­ходження коштів не очікується. Керівництво облас­ного «Автодору» вважає, що районні структури повинні шукати оплачувані роботи на місцях. Це все легко говорити, та місцеві бюджети ра­йону надто слабенькі, крім того, в зв'язку з ліквідацією транспортного збору, що нині закладений у вартість бензину, незрозуміло, де осідають кошти, що раніше залишались в бюджетах місцевих рад.
Такого в практиці кодимських дорожників вже давно не було, щоб у кінці травня ще не було зроблено хоча б частковий ямковий ремонт на якому-небудь відрізку дороги. Одна із причин в тому, що з початку року не працює Балтський асфальтно-бетонний завод. Десь в найближчий період він повинен видати продукцію і ямкові ремонти почнуть виковуватись. А зараз головне завдання при відсутності коштів та матеріалів для спеціалістів філії - це утримання в належному стані шкільних маршрутів.
За словами А.Л. Іванова, наступний - другий етап реформування дорожньої галузі передбачає, взагалі, масу проблем для існування доріг, бо вочевидь не буде одного господаря. Все передбачається передати у відання місцевих бюджетів та місцевої влади. Прогнозується, що дорожники будуть відповідати тільки за дорогу КПП «Олексіївка»-Балта та за невелику ділянку від Тимкового до Балти.
Отож прогнози виглядають невтішними. Та одне - вести про це мову влітку. А . як наступить зима з різними форс-мажорами, то хто тоді буде чистити дороги від снігу? Сьогодні в сільських радах та агроформуваннях району навіть відповідної техніки не має.

снігоочисні машини Кодимського автодору

 

Дорожня машина, незамінна при ожеледі та заметах

Єдина снігоочисна техніка в районі.


Попробую висловити власну думку, як депутат районної ради. Пропоноване реформування дасть результати тільки тоді, коли в кожній територіальній громаді буде функціонувати своя комунальна дорожня служба, що сьогодні нереально. Або у районній комунальній власності буде функціонувати «Райавтодор». Тільки, щоб було не пізно, потрібно піднімати зараз це питання, бо тоді, коли вся техніка нинішньої філії «Райавтодору» перейде у ведення Балти, то звідти вже жодної одиниці техніки ми не отримаємо. А для придбання необхідної техніки потрібно буде багато коштів.
Бачу й інший вихід з ситуації - вирішувати це питання у самих верхах та передали сьогодні техніку «Райавтодору» на баланс місцевих громад, також прикомандирувавши туди і спеціалістів. А коли наступлять кращі часи, це все можна звести знову до однієї структури. А взагалі, потрібно думати, прогнозувати, а не жити сьогоднішнім днем.
Анатолій Іванов вважає, що заплановані реорганізації вже давно погоджені у верхах. І всілякі потуги на місцях до їх унеможливлення ні до чого не приведуть. Особисто я так не вважаю, отож вирішив почути відповіді на наболілі питання від голови районної державної адміністрації, депутата Одеської обласної ради С.В. Огінського та узнати, що він думає стосовно майбутнього дорожньої галузі в районі. С.В. Огінський наголошує, що володіє ситуацією і знає про реорганізацію вже давно. Він є противником запропонованого реформування та вважає, що потрібно не допустити цього. Не повинен стояти осторонь і колектив Кодимської філії, потрібно відстоювати своє право на існування перед обласним керівництвом та доводити свою спроможність працювати.

Весь автотранспорт автодора.


На, жаль, сьогодні однією з причин проблем з даною філією с й те, що підприємство протягом багатьох років не розвивалось, не зміцнювало матеріально-технічну базу тощо на відміну від наших сусідів.
Вважаю, що голова РДА має рацію стосовно того, що колектив підприємства не повинен стояти осторонь проблем і посипати голову попелом та лити «крокодилячі» сльози. Чомусь останнім часом всі значимі дорожні ремонти в Кодимі і районі проводяться не місцевою філією «Райавтодору». І наші працівники сидять у відпустках без збереження заробітної плати. Хто є замовником даного виду робіт? І чому замовник не хоче бачити на роботі наших дорожників? Може, справа у так званих «відкатах»? То тоді тут повинні спрацювати компетентні органи. Інакше ми, взагалі, зайдемо у безвихідь.
Філія «Кодимський райавтодор» - це фактично останнє підприємство, що ще функціонує в районі (у нас уже немає «Сільгоспхімії», «Сільгосптехніки», «Агробуду». автобусного парку. «Агрошляхбуду», комбікормового заводу, ВУЖКГ; від консервного заводу та спиртозаводу залишились тільки назви). Невже ми віддамо і це підприємство на поталу?
Проте надія, що підприємство буде жити, ще жевріє. Але це в тому разі, якщо сьогодні в планах ремонтно-будівельних робіт в районі знайдеться місце і для кодимських дорожників. За інформацією начальника відділу архітектури, містобудування та ЖКГ В.О. Задорожнюка для району в цьому році на проведення ремонту доріг виділено 5 млн. грн з Державного бюджету А обласний бюджет має профінансувати ремонт вул. Леніна в районному центрі на суму 474 тис. грн.

Адмінбудівля, офіс автодора, ще довоєнне пріміщення.


Отож, хоча і будемо сподіватись на краще, та все ж не потрібно сидіти, склавши рухи, дочекатись безвиході, а потім шукати винних. Можливо, вже досить руйнувати - настала пора щось зберегти та залишити після себе наступним поколінням кодимчан. Бо, інакше, вони нам не пробачать наших прорахунків

О.ПАТКІВСЬКИЙ,
редактор «ВК».

 Газета Вісті Кодимщини, 30 травня 2011р.

Коментарі
#1 | sergey 2011 05 29
Фотографії від адміністратора сайту, в оригіналі статті були інші.
Підтримую автора, підтримую автодор. В одному не згоден з автором, свою спроможність працювати колектив доказав, коли працював без матеріалів, без пального, без заробітної платні. І це практично весь час незалежності з рідкими "передишками". Єдиний можливий замовник, гроші якого підтримали б підприємство на плаву це державна структура (це в основному обласна інспекція автомобільних доріг, можливо трохи місцеві та районна влади), бо ціль автодору – обслуговування обласних, районних та місцевих доріг, які всі належали державі.
Приклад з недержавною дорогою: дорога яка належала сільськогосподарському підприємству, не державна, стратегічно потрібна практично всім, користувалися всі, бо доволі була зручна, розвалилася, так ніхто не зробив заказів на ремонт, ні підприємство, чиєю була дорога, ні район, ні місто на території якого вона пролягає. Це я про бетоновану дорогу Кодима-Серби, так мабуть буде і з іншими дорогами, коли перейдуть до місцевих рад. Лише один автодор за свій кошт її іноді підтримував (коли були не лихі часи).

Цю тему піднято і на форумі кодимчан: http://kodyma.for...480#p12680
фотосесія Валерія П. з автопробігу Балта -Кодима, стан наших доріг. http://reporter.k...ports/7868
Додати коментар
Будь ласка, спочатку авторизуйтесь на сайті через власний обліковий запис, щоб отримати можливість додавання коментарів
Поділитися в соціальних мережах
Партнери проекту
Незалежна Україна

Прогноз погоди
Останнє фото


Альбом: Земля наших предків

Розклад руху

Залізниця

Автостанція

Спецпропозиції
В цій категорії оголошень немає.
Актуальні вакансії
лого служби зайнятостіКодимський центр зайнятості інформує.

Кодимі потрібні :

лікарі, вчителі, продавці, юристи

Звертатися за адресою: вул.Леніна, 69.
тел. 048 67 26713

RSS канали
Підпишіться на наші новини

Останні новини
Останні статті